First of all, aku nak be honest. Actually en en aku seorang budak perempuan yang pemalassss. Sangat pemalas. Sampai parent aku cakap 'ni tak boleh kawen lagi' Oishh -,- 

Alkisahnya, selalu balik sekolah. Mandi mandi, basuh baju sekolah, online sekejap then i'll sleep until hampir waktu berbuka atau sampai umi masuk bilik 'anna, bangun lah. Nak berbuka dah' *nampak tak yg aku ni mmg pemalas? Bangun bangun je, washed muka. And, p dapur angkat pinggan and gelas letak dekat atas meja then siap lah untuk berbuka. Dan, alkisahnya lagi. Harini entah apa titibe ayah masuk bilik 'umi balik lambat harini, anna masak nasi and suh kakak masak' Petanda apa kah ini? Cehh, tak menyempat nak tidur. Then p lah dapur tgk ayah tengah basuh ayam i guess. Aku dah berkobar nak masak nasi Letak beras and basuh beras tu suddenly ayah 'eh, apa awak buat ni? Anak dara aku ni. Masak nasi pun tak pandai' Aku pun, dah kenapa kalau dengan umi. Aku main taruk je berapa air pun dalam tu, umi rilek je. Eh dengan ayah, cerewet. Oh lelaki T.T Eh dan since when ayah aku jadi azwan ali? Pandai masak bagai ni? Oh mannnnn! Hahah Then at last ayah yg masak nasi. 

Pusing pusing dekat meja makan then i saw sotong yang siap dipotong tggu masa nak masak je. Tengok kakak dtg dapur then prepared segala bahan nak masak sambil tangan kiri pgg phone, yelah phone dia ada resepi makanan and stuf. Bila tgk kakak mcmtu, aku miang pula nak masak. K then amek my phone then search internet. P google find the resepi. Sotong paprik :)


^
|
|
|

Lebih kurang mcmtu lah ghoman paprik sotong aku. Hewhew. 
Juur lagi, aku benci potong bawang. Bawang boleh buat aku menangis evendo aku dah pakai spek hitam mak aku. Still menangis. So nak amek jalan mudah. Tangan senyap senyap nak amek bawang yg mmg dah siap kakak potong tapi 'wehh, jangan amek bawang aku lah' K fine. Nak tak nak, terpaksa ah potong bawang sendiri. Dah agak, menangis! Pedih mata aku. Pejam pejam mata aku potong bawang and at last, yeahh berjaya bhai. Then cari serai, tetengah sesak nak masak time tulah aku lupa mcmna ghoman serai. Tanya kakak, dia ignore je aku. Sudah nya, terpaksa lah lupa kan serai. Then masak masak masak dan masak suddenly wa teringin 'eh lupa baca bismillah, nnt mesti tak sedap' Hahah k -,- Dah nak siap makanan tu baru baca bismillah mmg cannot go ah kan. After siap semua, kemas kemas lah semua. And prepared semmuanya dekat atas meja and waited for berbuka :D 

|
|
|
v

Tunggu depan meja and nahh, AZAN! After makan, ayah and umi 'pandai pun anak dara ni masak. Lepas ni umi takpayah p dapur lagi lah' Aku sesengih kambing jelah. And ayah cakap 'lepas ni boleh jual ah anak ayah ni' mean like dah boleh kawen ah, bukan jual dekat pasar malam k. Mmg tak ah -..- 

Selalu kan, membe aku kat sekolah suka perli aku pemalas. Then anak dara tak reti masuk dapur and stuf. Woi sabar aku. Hah kan dah, sekali aku masak. Sodapp weh *perasantannnnnn. AHAK AHAK AHAKSS k -..-